نکته و ترفند های کار با کامپوزیت های فلو

۱۸ بازديد

همون طور که پیشتر اشاره شد (آشنایی بیشتر با کامپوزیت های فلو)، کامپوزیت flowable یکی از دسته‌های کامپوزیت‌های دندانی هستند که به واسطه ویژگی‌های هندلینگ، افزایش انقباص پلیمریزاسیون و کاهش خواص مکانیکی شناخته شده اند.

در خارج از مطالعه علمی، با این حال ،flowables استفاده خود را در درمان‌های معمول دارند. در این جا به چند روش که دندانپزشکان به اشتراک گذاشته‌اند تا شما بتوانید از flowables به شکل مؤثرتری در ترمیم‌های مستقیم کامپوزیت استفاده کنید، اشاره شده است:

  خرید تجهیزات دندانپزشکی در همدان

نکته 1: از این نوع کامپوزیت به عنوان Base ترمیم خود استفاده کنید.

اکثر دندانپزشکان معتقدند که کامپوزیت فلو دارای عملکرد فوق العاده به عنوان لاینر برای ترمیم‌های عمیق در خلف دهان می‌باشند. این رایج ترین استفاده از کامپوزیت های فلو در درمان‌های معمول است.

از کامپوزیت فلو در ترمیم‌های مستقیم و عمیق خلقی که همراه با بی نظمی‌هایی در بیس می‌باشد، می‌توان استفاده کرد. سپس ادامه‌ی ترمیم، با یک کامپوزیت با میزان فیلر بالا انجام می‌شود. ویسکوزیته پایین و خواص خود تسطیح کامپوزیت فلو آن را به یک بیس مطلوب تبدیل می‌نماید.

کامپوزیت فلو به تمام شیارهای موجود و نواحی که دسترسی به آن‌جا وجود ندارد، جریان یافته و آن‌هارا پر می‌نماید.

به نظر می‌رسد استفاده از کامپوزیت فلو در ترمیم‌های قدامی، زیبایی را به خطر می‌اندازد. کامپوزیت flowable ترنسلوسنت تر از کامپوزیت های معمولی است و هنگامی که در ترمیم‌های قدامی استفاده می شوند، نور از طریق کامپوزیت به حفره دهان عبور کرده و دندان خاکستری به نظر می‌رسد.

   خرید یونیت دندانپزشکی در همدان

نکته 2: فضایی را برای استفاده از کامپوزیت فلو در زیر ترمیم اصلی نگه دارید.

از کامپوزیت فلو به عنوان یک بیس یا لاینر در باکس ترمیم مستقیم خود پیش از قرار دادن کاموپوزیت Bulk fill استفاده نمایید. پس از قرار دادن دو لایه از باندینگ، یک لایه نازک از کامپوزیت فلو اضافه نموده و آن کیور نمایید. این عمل کمک می‌کند تا از ایجاد هر گونه void هنگام قرار دادن کامپوزیت bulk fill روی آن جلوگیری شود.

کامپوزیت فلو همچنین دارای رادیواپسته‌ی بالاست. مورد در تشخیص بین ترمیم و پوسیدگی ثانویه در قرار ملاقات های آینده با بیمار کمک کننده خواهد بود.

       

نکته 3: کاوش روش های جدید برای استفاده از ویژگی‌های کامپوزیت فلو برای نتایج بهتر در بیماران

از کامپوزیت فلو همچنین می‌توان برای ترمیم‌های کلاس V استفاده نمود. با استفاده از کامپوزیت فلو در این گونه موارد، دیگر انقباض پلیمریزاسیون و مشکلاتی هموچون سایش در مارژین‌های ترمیم وجود نخواهد داشت.

استفاده از این نوع کامپوزیت در ترمیم‌های full-mouthنیز مفید است. با استفاده از یک کامپوزیت فلو  می‌توان از ایجاد void در مواد به کار رفته در overdenture جلوگیری نمود. همچنین، هنگام استفاده از یک screw-retained appliance از کامپوزیت فلو می‌توان جهت سیل حفرات دسترسی استفاده نمود. بسته به محل حفره‌ی دسترسی، می‌توان از کامپوزیت به رنگ دندان یا لثه استفاده نمود.

خرید نگاتوسکوپ دندانپزشکی در همدان

استفاده از کامپوزیت فلو در هنگام کار با Invsalign clear retainers نیز توصیه می‌شود. این ریتینر اتصالاتی دارد که می‌توان به جای برکت‌های معمول مورد استفاده قرار گیرد. در این روش مقداری کامپوزیت فلو در داخل تری قرار داده شده و سپس روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. در مرحله بعد کامپوزیت کیور خواهد شد. به محض برداشت تری، کامپوزیت روی دندان‌ها باقی می‌ماند.

استفاده ازکامپوزیت فلو درحفرات کلاس II نیز توصیه می‌شود. گاهی اوقات را در حفرات اکلوزال باریک نیز قابل استفاده هستند.

همچنین از این نوع کامپوزیت می‌توان جهت تطابق در نواحی قدامی مانند پر کردن انواع incisal-edge استفاده نمود.

 

سایت اصلی : تجهیزات دندانپزشکی آرشیدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.